dinsdag 25 mei 2010

21 mei 2010

Vandaag waren er 13 spelers, waarvan 1 die nog niet eerder mee deed. Ik splitste de groep in drieën.

De nieuwe liet ik samen spelen met de groep die net het A-diploma gehaald had. Zo waren ze met 5 spelers.








Ik liet ze een spelletje spelen dat ze eerder al deden. Om beurten spelen ze om 1 punt. De winnaar van dat punt gaat aan één bepaalde kant van het net staan. De verliezer gaat aan de andere kant van het net in de rij staan.













Later liet ik ze een ander spelletje spelen. Ik begon ze alle 5 een nummer te geven. Nummer 1 speelt alleen tegen de nummers 2 en 3. Als nummer 1 wint, gaat nummer 1 tegen de nummers 4 en 5 spelen en gaan de nummer 2-3 achteraan sluiten. Maar als 2 en 3 winnen, gaat nummer 2 tegen 3 en 4 spelen en gaat nummer 1 achteraan in de rij staan.







De groep die het B-diploma gehaald hadden waren met 4 spelers. Zij kregen wat tactische aanwijzingen op de dubbel. En gingen een dubbel spelen.

De overige spelers hebben het C-diploma gedaan. Hen gaf ik een looptraining.

Doel:
Het lopen verbeteren.

Oefening:
Geel speelt afwisselend kort en lang. Waarbij de lob schuin over het veld gaat. Paars speelt alles in de zelfde hoek terug.

Opmerking:Let op dat de spelers niet te weinig lopen en ook niet doorlopen na het slaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten