zaterdag 17 april 2010

16 april 2010

Vandaag kom ik de zaal binnen en tref daar een voor mij niet allerdaagse sport Shinkendo Het was een leuk gezicht zo al die mensen met wit zwarte pakken. Enkele van andere van onze vereniging hebben dit ook aanschouwd. Het bleek een internationaal gezelschap. De grondlegger van deze sport woont in de V.S. Maar voor deze seminar van 3 dagen was hij naar Delft gekomen. Voor wie Shinkedo niet kent heb ik gezocht naar een filmpje.


Nu weer even verder over de badminton. Vandaag was het weer heel druk bij de jeugd van Sweti day. Er waren maarliefst 18 spelers. Marcel trainde de jeugd die voor het A diploma gaat. Marcel herhaalde het loopwerk naar alle hoeken nog een keer. Dit wordt volgende week op het examen getest.

Sofia speelde mee met de groep die voor het B diploma gaat. Ik heb deze groep dubbel laten spelen. na 10 punten moesten ze wisselen met een koppel dat stond over te slaan of iets dat ze zelf leuk vonden om te doen.





Later liet ik ze op Sofia smashen met de volgende oefening.
Sofia speelt een makkelijke shuttle, die wordt makkelijk terug gespeeld. Daarna speelt Sofia de shuttle op smash hoogte en deze wordt gesmashd.





De groep die voor het C diploma gaat speelt net als vorige week gemengddubbel. Ik laat de heren ervaren hoe het is om aan het net te blijven. Daarna een normale gemenddubbel. Ik geef de opdracht, dat ze elkaar maar één keer mogen helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten