zaterdag 20 maart 2010

19 maart 2010

Wekelijks heeft de jeugd van Sweti Day na het inslaan tot 20.30 uur training.
Vandaag hadden Marcel en Sofia zich afgemeld, dus stond ik er alleen voor. Ik had twaalf spelers verdeeld in 2 groepen. De spelers die voor het A diploma gaan, kunnen nog wel wat oefening gebruiken. Dat waren er 4. De overige spelers heb ik getraind op iets dat ze niet nodig hebben voor hun volgende diploma.
Na de training mogen de spelers vrij spelen, maar soms geef ik ze wel een opdracht of een oefening mee. Ik loop dan wel rond om een oogje in het zeil te houden en eventueel aanwijzingen te geven.



Mag ik je even voorstellen aan mijn assistenten in deze blog?

De paarse en de gele speler.
Het kan voorkomen dat ze zo af en toe ook hun familie meebrengen. Die krijgen dan de zelfde shirts aan.



Deze gekleurde familie gebruikt ook gekleurde pijlen om uit te leggen wat er gebeurt. De groene pijlen geven aan waar de speler naar toe verplaatst. De rode pijlen geven aan hoe de shuttle zich verplaatst. Als de lijn van de pijl onderbroken is geeft dit de start aan.

De groep die voor het A diploma gaan heb ik zowel de forehand als de backhand netdrop laten trainen.

Doel:
Op dit niveau is het doel om het voetenwerk te verbeteren.

Oefening:
De paarse speler gooit een shuttle kort over het net. De gele speler speelt kort over het net terug.

Opmerking:
Bij deze oefening let ik vooral op het uitkomen met het goede been naar het net.


De overige spelers lijken klaar te zijn voor hun volgende examen. Hen train ik de wisselopsprong.

Doel:
Het doel bij deze oefening is het aanleren of verbeteren van de wisselopsprong.

Oefening:
De gele speler speelt een shuttle met een hoge lob in het achterveld. De paarse speler doet de wisselopsprong en speelt een dropshot.

Opmerking:
Bij deze oefening let ik vooral het voetenwerk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten